حوالہ جات

مسلم پرسنل لا بورڈ کے تشکر کے ساتھ جن کے دفتر سے فائل فراہم ہوئی۔

ان پیج سے تبدیلی، تدوین اور ای بک کی تشکیل اعجاز عبید

[1] أبوداؤد : کتاب الإجارۃ، باب فی من اشتری عبداً فاستعملہ، الخ، حدیث نمبر : ۳۵۰۸، ترمذی :عن عائشہؓ، حدیث نمبر : ۱۲۸۵

[2] أبوداؤد : باب ماجاء فی الوصیۃ للوارث، حدیث نمبر : ۲۸۷، ترمذی : ۲۱۲۰

[3] بخاری : باب الوصیۃ بالثلث، حدیث نمبر : ۲۷۴۴

[4] بدائع الصنائع : ۳؍۴۳۰-۴۲۹

[5] الخرشی : ۴؍۱۸۴

[6] حوالۂ سابق : ۴؍۱۸۵

[7] حوالۂ سابق : ۴؍۱۸۴

[8] ردالمحتار :۵؍۲۹۰، کتاب الطلاق، باب النفقۃ، ط : مکتبہ زکریا، دیوبند

[9] حوالۂ سابق : ۵؍۲۹۰، النفقہ

[10] الطلاق : ۷

[11] بدائع الصنائع : ۳؍۴۳۱

[12] البیان : ۱۱؍ ۲۰۳

[13] المعتمد : ۲؍۳۲۲

[14] درمختار مع شامی : ۵؍۲۳۱، نیز دیکھئے، ہندیہ : ۱؍۵۴۸، الجوہرۃ النیرۃ : ۲؍۱۶۴

[15] الاعراف : ۳۱

[16] بدائع الصنائع : ۳؍۴۳۰

[17] سنن ترمذی، ابواب البر والصلہ باب ماجاء فی الإحسان إلی الخادم، حدیث نمبر : ۱۹۴۵

[18] أبوداؤد، عن بریدہ، باب خاتم الحدید، حدیث نمبر : ۴۲۲۳

[19] بخاری : باب لبس الحریر للرجال، الخ، حدیث نمبر : ۵۸۲۸، نیز دیکھئے : مسلم باب تحریم استعمال إناء الذہب والفضۃ

[20] مسلم : باب النہی عن لبس الرجل الثوب المعصفر، حدیث نمبر : ۲۰۷۷

[21] البقرہ : ۲۳۳

[22] دیکھئے : بدائع الصنائع : ۳؍۴۳۱

[23] الخرشی : ۴؍۱۸۶

[24] ردالمحتار : ۵؍۲۸۵، کتاب الطلاق، باب النفقۃ، ط : زکریا

[25] دیکھئے : الشرح الصغیر : ۲؍۷۳۲

[26] روضۃ الطالبین : ۹ ؍۵۰

[27] دیکھئے : الاقناع : ۵؍۹۴۸، المقنع مع الشرح الکبیر: ۲۴؍۳۰۱

[28] مجمع الأنہر : ۱؍۴۸۴

[29] ردالمحتار: ۱؍۷۷ -۲۷۵

[30] الفقہ الإسلامی وأدلتہ : ۷؍۷۹۴

[31] الفقہ الإسلامی وأدلتہ : ۷؍۷۹۴

[32] بدائع الصنائع : ۳؍۴۳۰

[33] البیان : ۱۱؍۲۱۱

[34] الخرشی : ۴؍۱۸۶

[35] ردالمحتار : ۳؍۵۸۸

[36] الطلاق : ۶

[37] کنز الدقائق مع البحر : ۴؍۳۲۶

[38] ردالمحتار : ۵؍ ۳۲۰، ط : مکتبہ زکریا

[39] ردالمحتار : ۵؍ ۳۲۰

[40] درمختار مع شامی : ۵؍ ۲۵۶، ط : بیروت

[41] درمختار مع الرد : ۵؍۲۵۷

[42] منحۃ الخالق علی البحر : ۴؍۱۹۵، نیز دیکھئے : درمختار، حوالۂ سابق

[43] درمختار مع شامی : ۳؍۱۰۰

[44] دیکھئے، البحر الرائق : ۲؍۱۷۷

[45] حوالۂ سابق

[46] غایۃ القصوی للبیضاوی : ۱؍۱۶۳

[47] اسراء : ۲۳-۲۴

[48] لقمان : ۱۳-۱۴

[49] اسراء : ۲۳

[50] دیکھئے : تفسیر بغوی : ۲؍۶۷۵ آیت مذکورہ

[51] المغنی : ۱۱؍ ۳۷۳

[52] الجوہرۃ النیرۃ : ۲؍۱۷۳

[53] الخرشی : ۴؍۲۰۴، نیز دیکھئے : فتاویٰ قاضی خاں علی ہامش الہندیہ : ۱؍۴۴۷

[54] المغنی لإبن قدامہ : ۱۱؍ ۳۷۸

[55] حاشیہ علی الخرشی : ۴؍۲۰۴

[56] الخرشی: ۴؍۲۰۴

[57] الفقہ الإسلامی وأدلتہ :۷؍۸۲۱

[58] دیکھئے، الجوہرۃ النیرۃ : ۲؍۱۷۳

[59] البقرہ : ۲۳۳

[60] دیکھئے، ردالمحتار : ۵؍۲۸۶

[61] درمختار مع شامی : ۵؍ ۲۸۶، ط : زکریا

[62] بدائع الصنائع : ۳؍۴۲۲ -۴۲۳

[63] مغنی المحتاج : ۳؍۴۳۵

[64] حاشیۃ الدسوقی : ۳؍۴۹۲

[65] روضۃ الطالبین : ۹؍۵۵

[66] المغنی : ۱۱؍۳۶۶

[67] ردالمحتار : ۵؍۱۲-۳۱۱، مجمع الأنہر: ۱؍۴۹۱

[68] البقرہ : ۲۲۹

[69] مالکیہ کے نقطۂ نظر کے لئے دیکھئے : مختصر خلیل مع مواہب الجلیل : ۵؍ ۵۶۱، حاشیہ خرشی : ۴؍۹۷-۱۹۶، حاشیہ دسوقی : ۳؍۹۵-۴۹۴، شرح الصغیر : ۲؍۴۶-۷۴۵، فقہ شافعی کے لئے دیکھئے : منہاج مع مغنی المحتاج : ۳؍۴۳ – ۴۴۲، الوجیز للغزالی : ۳۳۷، روضۃ الطالبین : ۹ ؍ ۷۲، اور فقہ حنبلی کے لئے دیکھئے : المغنی لابن قدامہ : ۱۱؍۶۱-۲۶۰، المقنع : ۲۴؍۳۶۳، باب النفقات، الکافی: ۵؍۹۱

[70] تفصیل کے لئے دیکھئے : بدائع الصنائع : ۲؍۵۲۴۳، مجمع الأنہر : ۱؍۴۹۰، البحر الرائق : ۴؍۳۱۲، ردالمحتار : ۵؍۳۰۶

[71][71] دیکھئے، حاشیہ دسوقی : ۳؍۴۹۴، الشرح الصغیر : ۲؍۷۴۶، حاشیہ صاوی علی الشرح الصغیر : ۲؍۷۴۵

[72] المقنع : ۲۴؍۳۹۲، الانصاف علی المقنع : ۲۴؍۳۸۲

[73] مغنی المحتاج : ۳؍۴۴۲

[74] دیکھئے : البحر الرائق : ۴؍۳۱۵، مجمع الأنہر : ۱؍۴۹۰ و دیگر کتب

[75] الطلاق : ۶

[76] دیکھئے کتب فقہ : فقہ حنفی، بدائع الصنائع : ۳؍۴۲۲، فقہ مالکی : مواہب الجلیل : ۵؍۵۵۳، فقہ شافعی : مغنی المحتاج : ۳؍۴۴۰، فقہ حنبلی : الکافی : ۵؍۸۱، الشرح الکبیر : ۲۴؍۳۱۰

[77] درمختار مع الرد : ۵؍ ۲۷۷

[78] البحر الرائق : ۴؍۲۲۱

[79] فتاویٰ خانیہ علی ہامش الہندیہ : ۱؍۴۴۹

[80] بخاری : کتاب النفقات، حدیث نمبر : ۵۳۵۳

[81] النساء : ۴

[82] تفسیر ماجدی : ۱؍۶۹۳

[83] دیکھئے، تفسیر ابن کثیر : ۱؍۴۲۷، تفسیر آیت مذکورہ

[84] بدائع الصنائع : ۲؍۵۶۱

[85] درمختار : ۴؍ ۱۶۹

[86] سنن بیہقی : ۷؍۳۹۲، حدیث نمبر : ۱۴۳۸۲

[87] الشرح الصغیر : ۲؍۴۲۹، مواہب الجلیل : ۵؍۱۸۶

[88] شرح مہذب : ۱۸؍۷، المغنی : ۱۰؍۱۰۱

[89] النساء : ۲۰

[90] دیکھئے، تفسیربغوی : ۱؍۴۹۸

[91] سنن بیہقی : ۷؍۳۸۱، حدیث نمبر : ۱۴۳۴۰

[92] سنن ابی داؤد، حدیث نمبر : ۲۱۰۸، نیز دیکھئے، سنن بیہقی : ۷؍۳۸۲، حدیث نمبر : ۱۴۳۴۶

[93] النساء : ۲۰

[94] مجمع الزوائد : ۴؍۲۲-۵۲۱، حدیث نمبر : ۷۵۰۱

[95]  سنن بیہقی : ۷؍۳۸۱، حدیث نمبر : ۱۴۳۴۱

[96] سنن بیہقی : ۷؍۳۸۱، حدیث نمبر : ۱۴۳۴۶

[97] دیکھئے مصنف عبدالرزاق : ۶؍۱۸۰، حدیث نمبر : ۱۰۴۱۹

[98] سنن بیہقی : ۷؍۳۸۱، حدیث نمبر : ۱۴۳۴۳

[99]  مسلم عن ابی سلمہ، حدیث نمبر : ۱۴۲۶

[100] موسوعۃ حیات الصحابیات، ص : ۶۲۴، محمد سعید مبیض

[101] دیکھئے : الکافی : ۴؍۳۲۸، شرح مہذب : ۱۸؍۹

[102] نئے مسائل اور علماء ہند کے فیصلے، ص : ۸۸

[103] ردالمحتار : ۴؍ ۳۰۰ مطلب مسائل الإختلاف فی المہر

[104] مصنف عبد الرزاق : ۶؍۱۸۵، حدیث نمبر : ۱۰۴۴۳، نیز دیکھئے : سنن بیہقی ۷؍۳۹۴

[105] مجمع الزوائد : ۴؍۵۲۳، حدیث نمبر : ۷۵۰۷، بحوالہ طبرانی

[106] مستدرک حاکم، عن عبداﷲ بن عمرؓ : ۲؍۱۹۹، حدیث نمبر: ۲۷۴۳

[107] البقرہ : ۲۴۱

[108] ہندیہ : ۱؍۴۸۸، الباب الثامن فی الخلع وما فی حکمہ، الفصل الأول فی شرائط الخلع وحکمہ

[109] مسند احمد، عن علی ؓ : ۱؍۹۸، حدیث نمبر : ۶۰۳، ۱؍۱۱۳، حدیث نمبر : ۷۱۵

[110] المحلی لإبن حزم : ۱۱؍ ۱۱۹

[111] ترمذی، عن أبی ہریرۃؓ، أبواب الأحکام، باب ماجاء فی الراشی والمرتشی فی الحکم، حدیث نمبر : ۱۳۳۶

[112] ردالمحتار : ۸؍۳۵، کتاب القضاء مطلب فی الکلام علی الرشوۃ والہدیہ

[113] ردالمحتار : ۸؍۳۴، کتاب القضاء مطلب فی الکلام علی الرشوۃ والہدیہ : ۷؍۳۰۱، باب البیع الفاسد مطلب فیمن ورث مالاً حراماً

[114] مسند احمد، حدیث نمبر : ۲۴۵۲۰، عن عائشہؓ

[115] النساء : ۲۴

[116] نئے مسائل اور علماء ہند کے فیصلے، ص : ۸۹

[117] بخاری : کتاب العتق، باب کراہیۃ التطاول علی الرقیق، حدیث نمبر : ۲۵۵۴ ، مسلم : کتاب الامارۃ، باب فضیلۃ الامیر العادل وعقوبۃ الجائر، حدیث نمبر: ۱۸۲۹

[118] ترمذی، أبواب الولاء والہبۃ، حدیث نمبر : ۳۱۲۵

[119] دیکھئے : طبقات ابن سعد : ۸؍۳۰۰

[120] بخاری : کتاب الزکوٰۃ، باب خرص التمر، عن أبی حمید الساعدی، حدیث نمبر :۷

[121] مسلم : کتاب المساقاۃ، باب فضل الغرس والزرع، مسند دارمی، باب خروج المتوفی عنہا زوجہا : ۲؍ ۹۰، حدیث نمبر : ۲۲۹۳

[122] دیکھئے : بخاری، کتاب الزکوٰۃ، باب الزکوٰۃ علی الزوج والأیتام فی الحج، حدیث نمبر :۱۴۶۶، عن اُم ساعۃ: ۱۴۶۷، مزید تفصیل کے لئے : مسند احمد : ۳؍۵۰۳، مسلم : کتاب الزکوٰۃ، باب فضل النفقۃ والصدقۃ علی الأقربین، حدیث نمبر : ۲۳۱۸، طبقات ابن سعد : ۸؍۲۹۰

[123] بخاری : کتاب الجنائز، باب من استعد الکفن، حدیث نمبر :۱۲۷۷

[124] مجمع الأنہر : ۱؍۴۹۷، ولایۃ المرأۃ فی النفقہ الإسلامی لحافظ محمد أنور : ۸۱ – ۴۸۰

[125] المدونۃ الکبریٰ : ۴؍۳۸

[126] دیکھئے : ولایۃ المرأۃ فی الفقہ الإسلامی : ۵۸۸، حافظ محمد أنور

[127] الأحزاب : ۳۵

[128] بخاری : عن ابن عباس، کتاب العیدین، باب موعظۃ الإمام النساء یوم العید، حدیث نمبر : ۹۷۹

[129] بخاری مع الفتح : ۳؍۳۲۵، نیز دیکھئے : مسلم : ۲؍۲۰۳، حدیث نمبر : ۱۰۰۰، باب فضل النفقۃ الخ مسند احمد : ۶؍۳۶۳، حدیث نمبر : ۲۷۰۴۲

[130] مسلم مع نووی : ۱۴؍۱۶۶، کتاب الآداب والسلام، باب جواز إرداف المرأۃ الأجنبیۃ إذا أعیت فی الطریق، حدیث نمبر : ۲۱۸۲

[131] بخاری مع الفتح، کتاب الزکوٰۃ : ۳؍۳۰۱، نیز دیکھئے : مسلم : ۲؍۷۱۴، کتاب الزکوٰۃ، ابوداؤد مع عون المعبود : ۵؍۷۹ – ۱۶۹۵، باب فی الشح

[132] بخاری : کتاب الہبۃ، باب الہبۃ المرأۃ بغیر زوجہا وعتقہا إذا کان لہا زوج، حدیث نمبر : ۲۵۹۰، مسلم : کتاب الزکوٰۃ، باب فضل النفقۃ والصدقۃ علی الأقربین والزوج، حدیث نمبر : ۲۳۱۸

[133] بخاری مع الفتح، کتاب الزکوٰۃ : ۳؍۲۹۶، حدیث نمبر : ۱۴۴۰

مولانا خالد سیف اﷲ رحمانی
اپریل ۲۰۱۹
شریعت اِسلامی کی روشنی میں